Ši knyga – tai sukrečianti kelionė į italų mafijos – kamoros (camorra), verslo ir nusikaltimų pasaulį. Autorius pasakoja apie savo žurnalistinio tyrimo patirtį, kurio metu jis pats bendradarbiavo tiekiant nelegalias prekes juodajai rinkai, stebėjo į kamorą įtrauktus vaikus ir paskutines mafijos aukų valandas. Iš jo surinktų faktų, vaizdų, pokalbių nuotrupų ryškėja jo gimtojo Neapolio situacija: gyventi čia reiškia pasmerkti save bandymui išlikti, taikantis prie mafijos diktuojamų taisyklių. Aiškėja, kad narkomafijos tinklas apraizgęs ne tik Pietų Italijos imigrantų ir Neapolio gyvenimą, bet ir visos šalies, Europos ar net pasaulio politiką bei ekonomiką. Šią neįtikėtiną kelionę į kamoros pasaulį atveria ir užveria prekių simbolika, jų gyvenimo ciklas. Pačios įvairiausios, vos išvydusios pasaulį, „šviežios“ prekės atgabenamos į Neapolio uostą. Gaminiai iš plastmasės, drabužiai su garsių firmų ženklais, videožaidimai, rankiniai laikrodžiai… sandėliuojami ir slepiami ne didžiuliuose konteineriuose ar angaruose, bet būtent tam tikslui ištuštintuose šalia uosto stovinčiuose namuose. Kiti, jau mirę, gaminiai: chemijos pramonės atliekos, toksinės nuosėdos, dumblas, netgi žmonių skeletai, atvežami iš visos Italijos ir dalies Europos, išverčiami Kampanijos regiono laukuose, kur nuodija ir pačius kamoros bosus, toje žemėje statančius prabangius ir absurdiškus namus: rusiškas dačias, Holivudo filmuose matytas vilas, katedras iš brangaus marmuro ir cemento. Tai ne tik jų galios įrodymas, kartu tai atspindi kliedesius, mesianistines svajones ir apokaliptines nuotaikas. Tokia yra šiandieninė kamora, kitaip sakant, Sistema, kadangi žodžio kamora jau niekas nebevartoja, – iš vienos pusės, tai verslo organizacija, išsišakojusi po visą planetą, kurios veiksmus dengia pilkas šydas, trukdantis suprasti, kiek turtų buvo sukaupta tiesiog praliejant kraują ir kiek paprasčiausių finansinių operacijų dėka. Iš kitos pusės, tai giliomis nusikalstamomis tradicijomis pasižymintis fenomenas, kuriam milžinišką įtaką padarė mass media kultūra. Kino dievukai, pradedant Tarantino gangsteriais ir Brandono Lee Varnu, įkvepia bosų apsirengimą bei elgesį. Nusikalstamo pasaulio figūros: Gennarino McKay, Sandokanas Schiavone, Cicciotto di Mezzanotte, Ciruzzo’o Milionario, galėtų būti lakios vaizduotės scenaristo išgalvoti personažai, jei nebūtų atsakingi už dešimtis mirčių. Šioje įtraukiančioje, kruopščiai faktus pateikiančioje knygoje Roberto Saviano rekonstravo ne tik pavojingas neapoliečių ir kazertiečių klanų nuo Secondigliano iki Casal di Principės ekonomines finansines strategijas, bet ir ugningas fantazijas, kurios geležinei verslo logikai suteikia viduramžių Japonijos samurajų fatalizmo atspalvį. Jauno autoriaus, gimusio ir užaugusio žemėje, kurioje žiauriai siautėja kamora, knyga pribloškia keistumu ir jėga, aistra ir brutalumu, kartu ir objektyvumu bei idealizmu, joje daugybė faktų, kurie aprašyti įtaigiu literatūriniu stiliumi, kas sukelia siaubą, bet kartu ir jaudinančiai žavi. Skaitytojas įtraukiamas jau nuo pirmųjų knygos puslapių ir jam atveriama praraja, kur negalėtų nukelti net pati lakiausia vaizduotė. Roberto Saviano (g. 1979) priklauso tyrėjų, kovojančių su kamora ir nelegaliu verslu, organizacijai, bendradarbiauja su dienraščiais Il Manifesto ir Il Corriere del Mezzogiorno. Gomora (2006), pirmoji jo knyga, tapo italų bestseleriu, verčiamu į daugybę užsienio kalbų. Roberto Saviano likimas artimas Salmanui Rushdie: Italijoje jam grasina mafija ir su ja susijusių politinių struktūrų atstovai. Vienas aktyviausių Saviano literatūrinio talento pripažinėjų, pasaulinio garso rašytojas, intelektualas Umberto Eco užsienio spaudoje ragina atkreipti pasaulio dėmesį į šį incidentą. „Dabar“ yra leidyklos „Baltos lankos“ knygų serija, skirta naujausiems požiūriams į aktualias ir kontraversiškas šiandienos visuomenės problemas.