Pedro Calderon de la Barca — Gyvenimas – tai sapnas

pagal |

Pedro Calderon de la Barca — Gyvenimas - tai sapnas

Pedro Calderón de la Barca (1600–1681) – žymiausias brandžiojo baroko ispanų kūrėjas. Teatro kritikai jį laiko vienu iš trijų įtakingiausių Europos dramaturgų ir rikiuoja į lygią gretą su tokiais literatūros genijais kaip Shakespeare’as ir Goethe. Calderónas nugyveno prieštaringą gyvenimą: jis kilo iš senos bajorų giminės, dalyvavo kare prieš Prancūziją, po mylimosios ir sūnaus mirties tapo dvasininku, vėliau buvo paskirtas Šv. Petro jėzuitų brolijos galva ir kūrė dramas karaliaus rūmų teatrui.

Šis unikalus – ir žodžiais, ir muzika į mus prabylantis – leidinys rodo Calderóno kūrybos kelią Lietuvoje. Rinkinį sudaro trys žinomiausios jo dramos: vienintelis lietuviškas ir jau bibliografine retenybe tapęs „Damos vaiduoklės“ vertimas bei dvi dramos, kurias režisierius Gintaras Varnas pastatė Lietuvos teatro scenoje – „Didysis pasaulio teatras“ (1997) ir „Gyvenimas – tai sapnas“ (2000):

„Tikroji, kultinė, lakmusinė baroko pjesė ir turbūt geriausia Calderóno pjesė yra „Gyvenimas – tai sapnas“.“ (G. Varnas)

Prie knygos pridėta kompaktinė plokštelė su Giedriaus Puskunigio muzika, sukurta spektakliui „Gyvenimas – tai sapnas“. Taip pat leidinyje pateikiamas vertėjo Aurelijaus Katkevičiaus straipsnis apie Calderóno dramaturgiją „Liepsnojantis granitas“:

„…ne, ne lava, tekanti ugnikalnio šlaitais, būtent – išlaikantis griežtą struktūrą, bet liepsnojantis akmuo. Tokia man atrodo Calderóno dramaturgija – čia viskas turi tikslią struktūrą, viskas labai gerai apgalvota, racionalu ir tvarkinga – ir kartu pilna įtampos, pilna aistros.“

A. Katkevičius

Pedro Calderón de la Barca (1600–1681) – žymiausias brandžiojo baroko ispanų kūrėjas. Teatro kritikai jį laiko vienu iš trijų įtakingiausių Europos dramaturgų ir rikiuoja į lygią gretą su tokiais literatūros genijais kaip Shakespeare’as ir Goethe. Calderónas nugyveno prieštaringą gyvenimą: jis kilo iš senos bajorų giminės, dalyvavo kare prieš Prancūziją, po mylimosios ir sūnaus mirties tapo dvasininku, vėliau buvo paskirtas Šv. Petro jėzuitų brolijos galva ir kūrė dramas karaliaus rūmų teatrui.

Šis unikalus – ir žodžiais, ir muzika į mus prabylantis – leidinys rodo Calderóno kūrybos kelią Lietuvoje. Rinkinį sudaro trys žinomiausios jo dramos: vienintelis lietuviškas ir jau bibliografine retenybe tapęs „Damos vaiduoklės“ vertimas bei dvi dramos, kurias režisierius Gintaras Varnas pastatė Lietuvos teatro scenoje – „Didysis pasaulio teatras“ (1997) ir „Gyvenimas – tai sapnas“ (2000):

„Tikroji, kultinė, lakmusinė baroko pjesė ir turbūt geriausia Calderóno pjesė yra „Gyvenimas – tai sapnas“.“ (G. Varnas)

Prie knygos pridėta kompaktinė plokštelė su Giedriaus Puskunigio muzika, sukurta spektakliui „Gyvenimas – tai sapnas“. Taip pat leidinyje pateikiamas vertėjo Aurelijaus Katkevičiaus straipsnis apie Calderóno dramaturgiją „Liepsnojantis granitas“:

„…ne, ne lava, tekanti ugnikalnio šlaitais, būtent – išlaikantis griežtą struktūrą, bet liepsnojantis akmuo. Tokia man atrodo Calderóno dramaturgija – čia viskas turi tikslią struktūrą, viskas labai gerai apgalvota, racionalu ir tvarkinga – ir kartu pilna įtampos, pilna aistros.“ (A. Katkevičius) – See more at: http://www.baltoslankos.lt/lt/knygos/grozineliteratura/dramos/gyvenimas-taisapnas#sthash.d54DUZZN.dpuf

Pedro Calderón de la Barca (1600–1681) – žymiausias brandžiojo baroko ispanų kūrėjas. Teatro kritikai jį laiko vienu iš trijų įtakingiausių Europos dramaturgų ir rikiuoja į lygią gretą su tokiais literatūros genijais kaip Shakespeare’as ir Goethe. Calderónas nugyveno prieštaringą gyvenimą: jis kilo iš senos bajorų giminės, dalyvavo kare prieš Prancūziją, po mylimosios ir sūnaus mirties tapo dvasininku, vėliau buvo paskirtas Šv. Petro jėzuitų brolijos galva ir kūrė dramas karaliaus rūmų teatrui.

Šis unikalus – ir žodžiais, ir muzika į mus prabylantis – leidinys rodo Calderóno kūrybos kelią Lietuvoje. Rinkinį sudaro trys žinomiausios jo dramos: vienintelis lietuviškas ir jau bibliografine retenybe tapęs „Damos vaiduoklės“ vertimas bei dvi dramos, kurias režisierius Gintaras Varnas pastatė Lietuvos teatro scenoje – „Didysis pasaulio teatras“ (1997) ir „Gyvenimas – tai sapnas“ (2000):

„Tikroji, kultinė, lakmusinė baroko pjesė ir turbūt geriausia Calderóno pjesė yra „Gyvenimas – tai sapnas“.“ (G. Varnas)

Prie knygos pridėta kompaktinė plokštelė su Giedriaus Puskunigio muzika, sukurta spektakliui „Gyvenimas – tai sapnas“. Taip pat leidinyje pateikiamas vertėjo Aurelijaus Katkevičiaus straipsnis apie Calderóno dramaturgiją „Liepsnojantis granitas“:

„…ne, ne lava, tekanti ugnikalnio šlaitais, būtent – išlaikantis griežtą struktūrą, bet liepsnojantis akmuo. Tokia man atrodo Calderóno dramaturgija – čia viskas turi tikslią struktūrą, viskas labai gerai apgalvota, racionalu ir tvarkinga – ir kartu pilna įtampos, pilna aistros.“ (A. Katkevičius) – See more at: http://www.baltoslankos.lt/lt/knygos/grozineliteratura/dramos/gyvenimas-taisapnas#sthash.d54DUZZN.dpuf

Pedro Calderón de la Barca (1600–1681) – žymiausias brandžiojo baroko ispanų kūrėjas. Teatro kritikai jį laiko vienu iš trijų įtakingiausių Europos dramaturgų ir rikiuoja į lygią gretą su tokiais literatūros genijais kaip Shakespeare’as ir Goethe. Calderónas nugyveno prieštaringą gyvenimą: jis kilo iš senos bajorų giminės, dalyvavo kare prieš Prancūziją, po mylimosios ir sūnaus mirties tapo dvasininku, vėliau buvo paskirtas Šv. Petro jėzuitų brolijos galva ir kūrė dramas karaliaus rūmų teatrui.

Šis unikalus – ir žodžiais, ir muzika į mus prabylantis – leidinys rodo Calderóno kūrybos kelią Lietuvoje. Rinkinį sudaro trys žinomiausios jo dramos: vienintelis lietuviškas ir jau bibliografine retenybe tapęs „Damos vaiduoklės“ vertimas bei dvi dramos, kurias režisierius Gintaras Varnas pastatė Lietuvos teatro scenoje – „Didysis pasaulio teatras“ (1997) ir „Gyvenimas – tai sapnas“ (2000):

„Tikroji, kultinė, lakmusinė baroko pjesė ir turbūt geriausia Calderóno pjesė yra „Gyvenimas – tai sapnas“.“ (G. Varnas)

Prie knygos pridėta kompaktinė plokštelė su Giedriaus Puskunigio muzika, sukurta spektakliui „Gyvenimas – tai sapnas“. Taip pat leidinyje pateikiamas vertėjo Aurelijaus Katkevičiaus straipsnis apie Calderóno dramaturgiją „Liepsnojantis granitas“:

„…ne, ne lava, tekanti ugnikalnio šlaitais, būtent – išlaikantis griežtą struktūrą, bet liepsnojantis akmuo. Tokia man atrodo Calderóno dramaturgija – čia viskas turi tikslią struktūrą, viskas labai gerai apgalvota, racionalu ir tvarkinga – ir kartu pilna įtampos, pilna aistros.“ (A. Katkevičius) – See more at: http://www.baltoslankos.lt/lt/knygos/grozineliteratura/dramos/gyvenimas-taisapnas#sthash.d54DUZZN.dpuf

Pedro Calderón de la Barca (1600–1681) – žymiausias brandžiojo baroko ispanų kūrėjas. Teatro kritikai jį laiko vienu iš trijų įtakingiausių Europos dramaturgų ir rikiuoja į lygią gretą su tokiais literatūros genijais kaip Shakespeare’as ir Goethe. Calderónas nugyveno prieštaringą gyvenimą: jis kilo iš senos bajorų giminės, dalyvavo kare prieš Prancūziją, po mylimosios ir sūnaus mirties tapo dvasininku, vėliau buvo paskirtas Šv. Petro jėzuitų brolijos galva ir kūrė dramas karaliaus rūmų teatrui.

Šis unikalus – ir žodžiais, ir muzika į mus prabylantis – leidinys rodo Calderóno kūrybos kelią Lietuvoje. Rinkinį sudaro trys žinomiausios jo dramos: vienintelis lietuviškas ir jau bibliografine retenybe tapęs „Damos vaiduoklės“ vertimas bei dvi dramos, kurias režisierius Gintaras Varnas pastatė Lietuvos teatro scenoje – „Didysis pasaulio teatras“ (1997) ir „Gyvenimas – tai sapnas“ (2000):

„Tikroji, kultinė, lakmusinė baroko pjesė ir turbūt geriausia Calderóno pjesė yra „Gyvenimas – tai sapnas“.“ (G. Varnas)

Prie knygos pridėta kompaktinė plokštelė su Giedriaus Puskunigio muzika, sukurta spektakliui „Gyvenimas – tai sapnas“. Taip pat leidinyje pateikiamas vertėjo Aurelijaus Katkevičiaus straipsnis apie Calderóno dramaturgiją „Liepsnojantis granitas“:

„…ne, ne lava, tekanti ugnikalnio šlaitais, būtent – išlaikantis griežtą struktūrą, bet liepsnojantis akmuo. Tokia man atrodo Calderóno dramaturgija – čia viskas turi tikslią struktūrą, viskas labai gerai apgalvota, racionalu ir tvarkinga – ir kartu pilna įtampos, pilna aistros.“ (A. Katkevičius) – See more at: http://www.baltoslankos.lt/lt/knygos/grozineliteratura/dramos/gyvenimas-taisapnas#sthash.d54DUZZN.dpuf

Pedro Calderón de la Barca (1600–1681) – žymiausias brandžiojo baroko ispanų kūrėjas. Teatro kritikai jį laiko vienu iš trijų įtakingiausių Europos dramaturgų ir rikiuoja į lygią gretą su tokiais literatūros genijais kaip Shakespeare’as ir Goethe. Calderónas nugyveno prieštaringą gyvenimą: jis kilo iš senos bajorų giminės, dalyvavo kare prieš Prancūziją, po mylimosios ir sūnaus mirties tapo dvasininku, vėliau buvo paskirtas Šv. Petro jėzuitų brolijos galva ir kūrė dramas karaliaus rūmų teatrui.

Šis unikalus – ir žodžiais, ir muzika į mus prabylantis – leidinys rodo Calderóno kūrybos kelią Lietuvoje. Rinkinį sudaro trys žinomiausios jo dramos: vienintelis lietuviškas ir jau bibliografine retenybe tapęs „Damos vaiduoklės“ vertimas bei dvi dramos, kurias režisierius Gintaras Varnas pastatė Lietuvos teatro scenoje – „Didysis pasaulio teatras“ (1997) ir „Gyvenimas – tai sapnas“ (2000):

„Tikroji, kultinė, lakmusinė baroko pjesė ir turbūt geriausia Calderóno pjesė yra „Gyvenimas – tai sapnas“.“ (G. Varnas)

Prie knygos pridėta kompaktinė plokštelė su Giedriaus Puskunigio muzika, sukurta spektakliui „Gyvenimas – tai sapnas“. Taip pat leidinyje pateikiamas vertėjo Aurelijaus Katkevičiaus straipsnis apie Calderóno dramaturgiją „Liepsnojantis granitas“:

„…ne, ne lava, tekanti ugnikalnio šlaitais, būtent – išlaikantis griežtą struktūrą, bet liepsnojantis akmuo. Tokia man atrodo Calderóno dramaturgija – čia viskas turi tikslią struktūrą, viskas labai gerai apgalvota, racionalu ir tvarkinga – ir kartu pilna įtampos, pilna aistros.“ (A. Katkevičius) – See more at: http://www.baltoslankos.lt/lt/knygos/grozineliteratura/dramos/gyvenimas-taisapnas#sthash.d54DUZZN.dpuf

Pedro Calderón de la Barca (1600–1681) – žymiausias brandžiojo baroko ispanų kūrėjas. Teatro kritikai jį laiko vienu iš trijų įtakingiausių Europos dramaturgų ir rikiuoja į lygią gretą su tokiais literatūros genijais kaip Shakespeare’as ir Goethe. Calderónas nugyveno prieštaringą gyvenimą: jis kilo iš senos bajorų giminės, dalyvavo kare prieš Prancūziją, po mylimosios ir sūnaus mirties tapo dvasininku, vėliau buvo paskirtas Šv. Petro jėzuitų brolijos galva ir kūrė dramas karaliaus rūmų teatrui.

Šis unikalus – ir žodžiais, ir muzika į mus prabylantis – leidinys rodo Calderóno kūrybos kelią Lietuvoje. Rinkinį sudaro trys žinomiausios jo dramos: vienintelis lietuviškas ir jau bibliografine retenybe tapęs „Damos vaiduoklės“ vertimas bei dvi dramos, kurias režisierius Gintaras Varnas pastatė Lietuvos teatro scenoje – „Didysis pasaulio teatras“ (1997) ir „Gyvenimas – tai sapnas“ (2000):

„Tikroji, kultinė, lakmusinė baroko pjesė ir turbūt geriausia Calderóno pjesė yra „Gyvenimas – tai sapnas“.“ (G. Varnas)

Prie knygos pridėta kompaktinė plokštelė su Giedriaus Puskunigio muzika, sukurta spektakliui „Gyvenimas – tai sapnas“. Taip pat leidinyje pateikiamas vertėjo Aurelijaus Katkevičiaus straipsnis apie Calderóno dramaturgiją „Liepsnojantis granitas“:

„…ne, ne lava, tekanti ugnikalnio šlaitais, būtent – išlaikantis griežtą struktūrą, bet liepsnojantis akmuo. Tokia man atrodo Calderóno dramaturgija – čia viskas turi tikslią struktūrą, viskas labai gerai apgalvota, racionalu ir tvarkinga – ir kartu pilna įtampos, pilna aistros.“ (A. Katkevičius) – See more at: http://www.baltoslankos.lt/lt/knygos/grozineliteratura/dramos/gyvenimas-taisapnas#sthash.d54DUZZN.dpuf