„Feliksas Ventura. Užtikrinkite savo vaikams geresnę praeitį“ – taip skelbia albinoso Felikso Venturos vizitinė kortelė. Jo profesija – praeičių pardavėjas. Po daugybės perversmų ir neramumų jo klientai – sėkmingi verslininkai, politikai, generolai ir besiformuojanti Angolos buržuazija – džiaugiasi matydami šviesią ateitį, tačiau visiems jiems trūksta solidžios praeities. Ventura išaugina vešlius giminės medžius, sukuria šūsnį laimingų atsiminimų ir dar prideda pasižymėjusių protėvių portretus.
Vieną vakarą jo namus aplanko keistas užsienietis, ieškantis naujos gyvenimo istorijos ir angolietiškos tapatybės. Šis susitikimas sukelia ištisą virtinę įvykių, būta ir nebūta praeitis pasiveja dabartį, neįmanomi dalykai ima varžytis su tikrais. Ir visa tai pasakoja viską stebintis, per sapnus bendraujantis, šmaikštus, Venturos namų palubėje tupintis gekonas.
Bene žymiausio šiuolaikinio Angolos rašytojo José Eduardo Agualusos kūrinys tyrinėja atminties plastiškumą, tapatybės architektūrą ir istorijų – tikrų bei pramanytų – galią. Praeičių pardavėjas – komiška satyra, ironiškas Angolos visuomenės pjūvis, nuotykingas romanas ir sykiu duoklė didžiajam pramanytojui, romane užslapstytam Jorgei Luisui Borgesui.
José Eduardo Agualusa (gim. 1960) – Angolos prozininkas, poetas, žurnalistas, vienas žymiausių portugališkai kuriančių Afrikos rašytojų, kurio darbai išversti į daugiau nei trisdešimt kalbų. 2007 m. Agualusa tapo pirmuoju afrikiečiu, apdovanotu prestižiniu Independent Foreign Fiction Prize (dabar The International Booker Prize) – jį pelnė už romaną Praeičių pardavėjas (O Vendedor de Passados). O 2012 m. išėjus romanui Bendroji užmaršties teorija (Teoria Geral do Esquecimento), sulaukė didelio skaitytojų ir kritikų dėmesio, pateko į trumpąjį The International Booker Prize sąrašą ir pelnė dar vieną prestižinį įvertinimą – International Dublin Literary Award. 2019-aisiais autoriui skirta Angolos Nacionalinė kultūros ir meno premija už viso gyvenimo kūrybą, kurioje, pasak premijos žiuri, dera „tyrimai, istorinė atmintis, distopiškumas, aktualumas, skvarbus žvilgsnis ir estetinis pojūtis“.