Matilde Asensi — Paskutinysis Kato

pagal |

Matilde Asensi — Paskutinysis Kato

Romano veiksmas it suspausta spyruoklė iššauna Vatikane, pačioje katalikybės širdyje, kai aukšti Šventojo sosto pareigūnai išsikviečia slaptųjų archyvų darbuotoją, paleontologijos specialistę, vienuolę Otaviją Saliną ir atskleidžia jai šviežią Katalikų bažnyčios paslaptį: po lėktuvo katastrofos rastas keistomis monogramomis ištatuiruotas žuvusio etiopo kūnas, o šalia jo – dėžutė su švenčiausiomis bažnytinėmis relikvijomis, kaip manoma, Jėzaus Kristaus autentiško kryžiaus atplaišomis. Aukštieji Bažnyčios tėvai įtaria veikiant nežinomą sektą ir norėtų ją slapta nuo viso pasaulio demaskuoti bei užkirsti kelią brangių krikščioniškų relikvijų vagystėms. Bet prieš tai būtina iššifruoti etiopo kūną marginančius paslaptinguosius ženklus.
Tyrimui ima vadovauti Vatikano šveicarų gvardijos karininkas Kasparas Glauser-Roistas. Pagalbon pasitelkiamas žymus archeologas Faragas Bosvelas.
Įslaptinta trijų asmenų tyrimo grupė – Otavija, Faragas ir Kasparas – pagaliau išsiaiškina mistiškųjų tatuiruočių reikšmę ir ją susieja su septyniais „Skaistyklos“ ratais iš Dantės Aligjerio poemos „Dieviškoji komedija“. Einant vadinamojo tikrojo kryžiaus garbintojų sektos pėdsakais, trijulei teks įveikti Dantės „Skaistyklos“ giesmėse užkoduotus, mirtinai pavojingus septynių ratų išbandymus. O jei tikėsime viduramžių poetu, šios įspūdingos kelionės po žymiąsias ankstyvosios krikščionybės vietas Italijoje, Jeruzalėje, Graikijoje, Turkijoje, Egipte pabaigą turėtų vainikuoti žemiškasis rojus.