Taffy Brodesser-Akner — Fleišmanui nesiseka

pagal |

Taffy Brodesser-Akner — Fleišmanui nesiseka

Įdėmus santuokos, skyrybų ir didelių ambicijų tyrimas, patekęs į National Book Award ir The Women’s Prize ilguosius sąrašus, trumpąjį The British Book Awards sąrašą, pripažintas viena įsimintiniausių The New York Times 2019 metų knygų.

 

Vieną rytą Tobis Fleišmanas nubudo mieste, kuriame nuo pat jaunystės gyveno, ir staiga tas miestas knibždėte suknibždo jo geidžiančių moterų.

 

Neseniai išsiskyrusį Tobį Fleišmaną – keturiasdešimt vienų ir tokį pat žemaūgį kaip iki tol – staiga apsupo moterys: daug pasiekusios, protingos ir įdomios. Tokios, kurioms jo ūgis nerūpi, kurios mielai jį išbandys vienu pasimatymų programėlės brūkštelėjimu. Tobis neprieštarauja – tai maloni permaina po trylikos metų santuokos, trylikos metų emocinio apleistumo ir paniekos, kuriuos teko ištverti.

 

Tačiau naujasis Tobio gyvenimas dienomis dirbant gydytoju, kas antrą savaitgalį leidžiant su vaikais, o naktimis užsiimant pasiutusiu ir beveik anonimišku seksu staiga susijaukia, kai dingsta buvusi žmona Reičelė. Nežinia, pasinėrė į vizijų klajones ar tiesiog neatlaikė nervai – ji neatsiliepia į Tobio žinutes ir skambučius.

 

Ar Tobio buvusioji tiesiog pyksta, kaip visada? Ar ir vėl baudžia, kad jis neuždirbdavo tiek, kiek ji? Beviltiškai jos ieškodamas, o kartu dar mėgindamas spėti dirbti ir auklėti du visko nebeištveriančius vaikus, Tobis priverstas stoti akistaton su tikrosiomis santuokos žlugimo priežastimis ir paklausti savęs, ar tai, ką visą laiką sau pasakojo, tikrai buvo tiesa.

 

Visą santuokos laiką į jokią kitą moterį jis nė nepažvelgė, taip mylėjo Reičelę – taip mylėjo ir bet kokią instituciją ar sistemą.

 

***

 

Taffy Brodesser-Akner yra nuolatinė The New York Times žurnalo bendradarbė, rašo į „Menų ir laisvalaikio“ skiltį. 2014–2017 m. ji bendradarbiavo su žurnalais GQ, ESPN. Turi Niujorko universiteto Tischo menų mokyklos dailės bakalauro laipsnį. Užaugusi Brukline, dabar su šeima gyvena Naujajame Džersyje. „Fleišmanui nesiseka“ – jos pirmasis romanas.

 

***

 

„Varo visais frontais, nuo psichologinių įžvalgų iki kultūrinio išprusimo, nuo pasakojimo strategijos iki labai sumanaus humoro. Nieko sau debiutas!“ – Kirkus Review

 

„Išmintingas ir gardus kąsnelis, romanas, kuriuo galėtum mėgautis pamažu, jei tik būtų įmanoma jį padėti į šalį.“ – Booklist

 

„Feministinė Jeremijo rauda, įsupta į nuostabų komišką romaną – knyga, nuo kurios taip kvatojiesi, kad tik vėliau pastebi, jog tau nusvilo antakiai.“ – Washington Post

 

„Juokinga, nešvanku, klastinga, neįmanoma atsispirti.“ – New York

 

„Kai buvusioji palieka du vaikus ir nebegrįžta, tėvas permąsto pasirinkimus, atvedusius iki šios akimirkos. Ieško atsakymų, baisiai juokingai ir graudžiai vengdamas juodžiausių klausimų. Brodesser-Akner debiutas – referendumas dėl santuokos, draugystės ir to, kaip šiuo metu gyvename (ir mylime).“ – People

 

„Čaiži kaip botagas, krizenamai skatologinė… [Brodesser-Akner] tobulai nukreipia žiūroną į negailestingą miesto grožėjimąsi savimi… Bet turbūt šauniausia jos gudrybė – romano pasakotoja: iš pradžių vos užčiuopiama, pristatoma tik kaip sena Tobio draugė iš studijų užsienyje laikų, ji pasirodo esanti ir knygos Trojos arklys, ir – fantastiškame trečio veiksmo siužeto vingyje – didžiausia jos dovana, čiauškančią papročių komediją transformuojanti į tikrai, netikėtai gilų kūrinį.“ – Entertainment Weekly